marți, 1 decembrie 2009

Thanksgiving

In ultima joi a fiecarei luni de noiembrie se sarbatoreste Thanksgiving.
Pentru americani este o sarbatoare foarte importanta, nu este casa, sau familie in care sa nu se gateasca curcan, sa nu fie o petrecere, sa nu fie distractie.
La inceputurile colonizarii, cand nu exista aproape nimic, iar proviziile cu care venisera colonistii pe corabii se terminasera, oamenii nu mai aveau ce manca, foametea se intalase… salvarea lor a venit de la un curcan salbatic… si de aceea acum se sarbatoreste Ziua Recunostintei.
Am fost la Roxana acasa, pentru ca nimeni nu ramane singur in aceasta zi; pe langa o multime de feluri de mancare, pregatite de toata lumea, masa pusa pentru 30 de persoane si muzica, discutii, harmalaie… ce m-a impresionat cel mai mult a fost atmosfera.
Eram acolo cinci romani, doi spanioli, un evreu, un indian, doi maltezi, si foarte multi americani. Nu s-a simtit vreo diferenta, toata lumea vorbea cu toata lumea, indiferent de varsta, culoare, religie sau sex. Poate suna ca o reclama, sau aduce a propaganda, dar am inteles ce inseamna spiritul american.
De fapt locul acesta nu e deosebit – mai mult decat altele – prin piesaje, sau relief, sau clima…. Ce face locul sa stralucesca sunt oamenii, si atitudinea lor.
Trebuie sa spun ca mi-a placut foarte mult mancarea, desi sosul pe care trebuia sa-l asortez cu curcanul, l-am mancat separat, ca o dulceata, ca n-am apucat sa gust din toate dulciurile, pentru ca erau prea multe, ca am vorbit despre fetele mele, despre carti, oameni, conceptii si posibilitati, ca am cantat – impreuna cu ceilalti – intr-un cuvant – m-am simtit excelent.

Un comentariu: